Mediatiedote: The Box -hanke visualisoi Sauce 2016 -tapahtumaa

Haaga-Helia amk:n, Tekesin sekä hotelli-, ravintola-, matkailu- ja elämysalan yritysten The Box -yhteishanke rikastutti Sauce 2016 -tapahtuman esityksiä.

Virtuaalisuutta, rikastettua todellisuutta ja aisteja yhdistelevä The Box -hanke vieraili 18.–19. syyskuuta WTF Balticsin järjestämässä keittiöväen Sauce 2016 -tapahtumassa Tallinnassa. The Box -konseptia hyödynnettiin Baltian ja Pohjoismaiden huippukokkien Master Class -luennoilla sekä Sensation-kutsuvierasillallisella.

Erityisesti moniaistisella Sensation-illallista rikastettiin liikkuvalla kuvalla ja moniulotteisilla tietokonegrafiikoilla. Illallisvieraiden aisteja kiusoiteltiin äänillä, aisteja herkistävillä tuoksuilla sekä silmiä ja suuta haastavilla makutesteillä. Illallisen toteutukseen osallistui huippukokkien ja The Boxin lisäksi professori Charles Spence, jonka erikoisala Oxfordin yliopistossa on gastrofysiikka (gastrophysics). Spence oli myös yksi maanantain SauceForum-konferenssin puhujista.

The Box -hankkeen isä, projektipäällikkö Pasi Tuominen summaa neljättä The Box -toteutusta: ”Tilojen ”maalauksessa” eli pintojen visualisoinnissa on vielä paljon enemmän potentiaalia kuin mitä nyt Saucessa otettiin käyttöön. Ravintolaelämyksen ydinajatus on kuitenkin ruoka, eikä tekniikka saa olla itsetarkoitus. Elämystä rikastaessa tulee kunnioittaa keittiömestareita ja ruokaa. ”

Annos: Sunflower

The Box -simulaatiotekniikkaa testattiin ensi kertaa Helsingin Messukeskukseen Gastro 2016 -messujen Gastro Boxissa. Kesän ajan eläinpuistokokemusta rikastettiin Ähtärin eläinpuiston Virtual Zoossa. Haaga-Helia amk:n Haaga Box -tutkimustilassa testataan ja varmennetaan välineistön toimivuutta ja selvitetään simulaatioiden tuotantoon liittyviä aikataulu- ja kustannushaasteita. Haaga Boxia käytetään myös palvelumuotoilun (YAMK), Institut Paul Bocuse (Master) sekä ravintolaopiskelijoiden (restonomi AMK) projektitöissä.

Lisätiedot, haastattelu- ja Haaga Boxin vierailupyynnöt
projektipäällikkö Pasi Tuominen, p. 040 488 7536 tai pasi.tuominen@haaga-helia.fi

Lisätiedot ja hi-res-lehdistökuvat
viestintäpäällikkö Eeva Puhakainen, p. 040 488 7166 tai eeva.puhakainen@haaga-helia.fi
(lo-res-kuvia ladattavissa osoitteessa http://www.thebox.fi/media/)

Tutustu The Boxiin
verkossa http://www.thebox.fi
Facebookissa https://www.facebook.com/imagineeringbox/
Instagramissa https://www.instagram.com/the_box_project/
Twitterissä https://twitter.com/theboxfinland

Laajat seinpinnat "maalattiin" liikkuvilla kuvilla ja tietokonegrafiikoilla.

Laajat seinäpinnat ”maalattiin” liikkuvilla kuvilla ja tietokonegrafiikoilla.

0 replies